admin
De digitale All Indonesia Arrival Card kun je meestal maximaal 7 dagen voor aankomst invullen. Als je een datum verder in de toekomst kiest, zoals in oktober terwijl het nu september is, zal het systeem dat inderdaad weigeren. Probeer dus de kaart pas in te vullen binnen dat tijdsvenster, en dan zou het probleem opgelost moeten zijn.
De All Indonesia app werkt (ook) nog niet zoals het hoort. Op mijn mobiele telefoon kun je 'm invullen maar eenmaal op enter vliegt alle info eruit en ben je weer bij het begin. Je kunt dan wel op een laptop invullen, handmatig dus zonder de paspoortscan.
Er staan 4 actieve datums in, die van gisteren (😅), die van vandaag, van morgen en overmorgen. In theorie zou het 3 dagen voor aankomst moeten kunnen (of 72 uur heb ik ook al ergens gelezen) maar in de praktijk is het pas 2 dagen voor aankomst omdat alles later dan die 2 dagen niet actief is.
De laatste keren heb ik bij aankomst sowieso geen personeel meer gezien (buiten diegenen die de QR code scannen) voor eventuele steekproeven. Als je alles met "nee" invult word je blijkbaar automatisch via de green lane geleid en is er geen verdere controle meer. Vliegen met Garuda met een overstap en je bagage van domestic halen (bv Denpasar, Labuan Bajo etc) heb ik nooit begrepen hoe het dan gaat met controle.